Skip to main content

The Miracle Morning: Πώς να μεταμορφώσεις την ζωή σου αλλάζοντας την πρωινή σου ρουτίνα



Χτυπάει το ξυπνητήρι την καθορισμένη ώρα. Το κλείνω. Σε 10 λεπτά ξαναχτυπάει, το ξανακλείνω. Και ούτω καθ' εξής, ώσπου καταλήγω να τρέχω αλλόφρων στην δουλειά ή οπουδήποτε έχω να πάω, μασουλώντας μία μπανάνα στην διαδρομή και καίγοντας την γλώσσα μου με τον καφέ. Πόσο καλά  μπορεί να πάει μία ημέρα που έχει ξεκινήσει με άγχος, ένταση και γκρίνια;

Ξέρω ότι δεν είμαι η μόνη που τρέχω πανικόβλητη τα πρωινά. Οι περισσότεροι από τους γνωστούς μου δεν προλαβαίνουν να πάρουν ένα πρωινό της προκοπής, πέρα από έναν καφέ και ένα κουλούρι καθ' οδόν προς το γραφείο. Αν οι ημέρες σου ξεκινούν κάπως έτσι, έλα να πλάσουμε μία άλλη εκδοχή του πρωινού σου. Αναλογίσου για μία στιγμή: πόσο διαφορετικά θα ένιωθες αν άρχιζες την ημέρα σου αφιερώνοντας χρόνο στον εαυτό σου και συγκεκριμένα στην προσωπική σου εξέλιξη;  Τι βελτίωση θα μπορούσες να σημειώσεις μέσα σε μερικούς μήνες, σε έναν χρόνο από τώρα, στην φυσική σου κατάσταση, στην εμφάνισή σου, στην υγεία σου, στην καριέρα σου, στις σχέσεις σου, αν κάθε πρωί γυμναζόσουν, διαλογιζόσουν, μάθαινες νέα πράγματα, σχεδίαζες την ημέρα σου με επίγνωση των στόχων που έχεις θέσει; Δεν χρειάζεται καν να αφιερώσεις ώρες επί ωρών. Λίγα λεπτά κάθε πρωί αρκούν για να δεις την ζωή σου να μεταμορφώνεται!

Αλλάζοντας τον κόσμο, ένα πρωί την φορά

O Hal Elrod είναι ένας απίστευτος τύπος. Στα 20 του επεβίωσε από μετωπική σύγκρουση με έναν μεθυσμένο οδηγό, ήταν κλινικά νεκρός για 6 λεπτά, έσπασε 11 κόκαλα και, όταν συνήλθε, έμαθε ότι δεν θα μπορούσε να περπατήσει ξανά. Παρά τις απαισιόδοξες προβλέψεις των γιατρών του, όχι μόνο κατάφερε να ξαναπερπατήσει, αλλά έτρεξε έναν υπερμαραθώνιο, έγινε επιτυχημένος συγγραφέας, επιχειρηματίας, σύζυγος και πατέρας. Όλα αυτά πριν γιορτάσει τα 30ά του γενέθλια! 
Πώς τα κατάφερε; Ενσωματώνοντας στην πρωινή ρουτίνα του κάποιες μικρές αλλά σπουδαίες συνήθειες που επιτάχυναν την προσωπική του ανάπτυξη -κι ύστερα έγραψε ένα βιβλίο γι' αυτό. Μότο του: 
Η επιτυχία σου δεν πρόκειται ποτέ να ξεπεράσει το επίπεδο της προσωπικής σου εξέλιξης. Η επιτυχία είναι κάτι που ελκύεις καθώς γίνεσαι το άτομο που προορίζεσαι να είσαι.

Γιατί το πρωί;

Όταν ξεκίνησα να ερευνώ τις διάφορες τεχνικές αυτοβελτίωσης, ξανά και ξανά έπεφτα πάνω στην ίδια συμβουλή: ξύπνα νωρίς το πρωί! Μιας και ποτέ δεν υπήρξα πρωινός τύπος, εξακολουθούσα να παραβλέπω την σοφία της συμβουλής αυτής, μέχρι που έπιασα το βιβλίο του Hal στα χέρια μου και πολύ γρήγορα άλλαξα γνώμη. 
Το πρωί είναι η ιδανική στιγμή για να αφιερώσεις για τον εαυτό σου: η οικογένειά σου, ο εργοδότης σου, οι πελάτες σου, όλοι κοιμούνται και κανείς δεν έχει προσδοκίες από εσένα. Οτιδήποτε αναβάλλεις για αργότερα μέσα στην ημέρα, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα γίνει ποτέ!

Το ξεκίνημα της ημέρας επηρεάζει και την πορεία της. Κάποιος Henry Wald Beecher είχε πει ότι "Η πρώτη ώρα είναι το πηδάλιο της ημέρας". Πράγματι, όσες φορές ξύπνησα αργά και ξεκίνησα την εργασία μου τεμπέλικα, κοιτώντας τα email μου και κάνοντας μικροδουλειές, όλη η ημέρα μου κύλησε εξ ίσου ράθυμα και κατέληξα να μην φέρω εις πέρας ούτε το ήμισυ των εκκρεμοτήτων που είχα προγραμματίσει.  
Σκέψου πώς θα σε κάνει να νιώσεις η γνώση ότι είσαι ξύπνιος και ήδη δραστήριος ενώ όλος ο υπόλοιπος κόσμος κοιμάται. Κάπως σαν να είσαι ο superman, σωστά; Έχεις ήδη σκοράρει την πρώτη νίκη της ημέρας στην μάχη με το ξυπνητήρι. Με αυτό το ψυχολογικό τρικ αυθυποβάλλεις τον εγκέφαλό σου να πιστέψει ότι είσαι ήδη επιτυχημένος.   
Η παρούσα στιγμή αξίζει όσο καμμία άλλη στιγμή στην ζωή μας. Αν δεν αποφασίσεις ότι η σημερινή είναι η πιο σημαντική ημέρα της ζωής σου, τι σε κάνει να αισιοδοξείς ότι αύριο θα το αποφασίσεις;

Οι 6 τεχνικές: S.A.V.E.R.S. 

O Hal έχει δημιουργήσει μία πρωινή ρουτίνα από την σύνθεση των έξι πιο αποτελεσματικών τεχνικών αυτοβελτίωσης, οι οποίες συνοψίζονται το αρκτικόλεξο S.A.V.E.R.S.: Silence, Affirmations, Visualization, Exercise, Reading, Scribing. Πάμπολλοι γκουρού και επιτυχημένοι άνθρωποι ορκίζονται στην αποτελεσματικότητα μίας ή το πολύ δύο από τις παραπάνω τεχνικές, τις οποίες εφαρμόζουν σε καθημερινή βάση, κανείς όμως μέχρι τώρα δεν τις είχε εντάξει όλες στην καθημερινότητά του -εξ ου και το σύστημα αυτό είναι τόσο αποτελεσματικό σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Ας δούμε τις τεχνικές μία- μία:

1. Σιωπή (Silence)

Υπάρχει κάτι μαγικό, σχεδόν ιερό, στο να ξεκινάς την ημέρα σου μέσα σε μία γαλήνια ησυχία: το σπίτι είναι  σιωπηλό, ακόμη σκοτεινό τόσο νωρίς το πρωί, κανείς και τίποτα δεν ζητεί την προσοχή σου, δεν χρειάζεται να μπεις σε κανέναν από τους ρόλους σου. Αυτή η ώρα είναι μόνο δική σου, η ώρα που εγκατοικείς στο παρόν. 
Γι’ αυτό και δεν υπάρχει ιδανικότερη στιγμή για να εξασκηθείς στον Διαλογισμό, την τεχνική που οι στωικοί φιλόσοφοι αποκαλούσαν «αναχώρησιν εις εαυτόν». Αν η λέξη «διαλογισμός» σου φέρνει στο νου φαλακρούς τύπους με μανδύες να κάθονται σε άβολες στάσεις για ώρες με κράμπες στα δάχτυλα, πρέπει να αναθεωρήσεις. Υπάρχουν αναρίθμητα είδη διαλογισμού, καθ’ ένα εκ των οποίων χρησιμεύει και σε κάτι διαφορετικό. Η πιο απλή και αποτελεσματική τεχνική συνίσταται στην συγκέντρωση στην αναπνοή και στην απλή παρατήρηση των σκέψεων, τις οποίες ο διαλογιζόμενος αφήνει να περάσουν από την οθόνη του νου του χωρίς επίκριση και χωρίς να σταθεί σε αυτές. Μπορείς να ξεκινήσεις με ένα ή δύο λεπτά βαθέων αναπνοών, καθισμένος σε μία άνετη θέση με την πλάτη ίσια, τους ώμους και τους μύες του προσώπου χαλαρούς. (Φιλική συμβουλή: αν διαλογίζεσαι νωρίς το πρωί, καλύτερα να μην το κάνεις σε ύπτια θέση, για ευνόητους λόγους…) Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν περισσότερα βίντεο με καθοδηγούμενους διαλογισμούς απ’ όσα θα μπορούσες ποτέ να παρακολουθήσεις.
Παρόμοια οφέλη με τον διαλογισμό έχει και η Προσευχή, αν πιστεύεις σε κάποια ανώτερη δύναμη. Αναλογίσου, πόσο διαφορετικά  θα μπορούσε να εξελιχθεί η ημέρα σου, αν μόλις ξυπνούσες αφιέρωνες ελάχιστα από τα 1440 λεπτά του εικοσιτετραώρου για να αποτίσεις την ευγνωμοσύνη σου, για να ζητήσεις δύναμη, ευλογία και καθοδήγηση; Αν πάλι όλα αυτά σε ξενίζουν, θα μπορούσες πολύ απλά να χαρίσεις στον εαυτό σου την πολυτέλεια μερικών βαθέων εισπνοών και εκπνοών μπροστά στο ανοιχτό παράθυρο ή, ακόμη καλύτερα, έξω.

2. Δηλώσεις (Affirmations)

Οι δηλώσεις στις οποίες αναφέρεται Hal Elrod ταυτίζονται με τα δόγματα των αρχαίων Στωικών φιλοσόφων. Αποτελούνται από μία αποφθεγματική πρόταση ή από σειρά τέτοιων προτάσεων, η οποία συνοψίζει τις αρχές και τις αξίες επί των οποίων επιθυμείς να δομήσεις την συμπεριφορά σου το υπόλοιπο της ημέρας. Ουσιαστικά, οι δηλώσεις ή τα δόγματα χρησιμεύουν ως εμψύχωση και συνάμα ως σύντομη υπενθύμιση των προτεραιοτήτων και των στόχων σου και ωθούν έτσι προς μία πιο συγκεκριμένη κατεύθυνση στην ημέρα σου, αντί να αφήνεσαι να σε παρασύρουν οι εξελίξεις. Μερικά παραδείγματα:
  • Είμαι εγώ (=αποδοχή του εαυτού) και είμαι εδώ (= αποδοχή της παρούσης στιγμής και συγκυρίας).
  • Σήμερα θα δώσω στον κόσμο τον καλύτερό μου εαυτό. Ό,τι κάνω σήμερα επηρεάζει όλα μου τα αύριο.
  • Αγαπώ τον εαυτό μου ακριβώς όπως είναι. Βρίσκομαι εδώ ακριβώς που πρέπει να είμαι για να μάθω όλα όσα χρειάζονται προκειμένου να γίνω ο άνθρωπος που προορίζομαι να γίνω.

Στις δηλώσεις, μπορείς να προσθέσεις ρήσεις που σε εμπνέουν, όπως: «Αυτό το βουνό μου δόθηκε για να δείξω στον κόσμο ότι μπορεί να μετακινηθεί» ή «Η καλύτερη προετοιμασία για το αύριο είναι να κάνεις το καλύτερο δυνατό σήμερα».

Ο Hal προτρέπει να συντάσσεις τις δηλώσεις σου γραπτώς και συνιστά την ακόλουθη φόρμουλα, την οποία θεωρεί ως την πλέον αποτελεσματική: «Δεσμεύομαι να (δραστηριότητα), επειδή (κίνητρο). Γι’ αυτό και θα (επιμέρους βήματα ή δραστηριότητες)(συχνότητα), ώστε να καταφέρω να (ιδανικό αποτέλεσμα) μέχρι (ημερομηνία)»

Παράδειγμα: «Δεσμεύομαι να μειώσω το σωματικό μου βάρος, επειδή θέλω να νιώθω μεγαλύτερη ευεξία και άνεση μέσα στο σώμα μου. Γι’ αυτό και θα γυμνάζομαι με βάρη επί μισή ώρα τρεις φορές την εβδομάδα και θα περπατώ καθημερινά επί τουλάχιστον μία ώρα, ώστε να καταφέρω να χάσω 10 κιλά μέχρι τα Χριστούγεννα του 2017». 
Οι δηλώσεις λειτουργούν με την επανάληψη. Μπορείς να τις διαβάσεις φωναχτά ή από μέσα σου, αν αισθάνεσαι λιγότερο άβολα. Το μυστικό, σύμφωνα με τον Hal, είναι να νιώθεις ενθουσιασμό, πάθος και ενέργεια, καθώς τις επαναλαμβάνεις. Προφανώς, στην αρχή ίσως να δυσπιστείς ή ακόμη και να σου φαίνεται κάπως χαζό όλο αυτό -η αντίδραση αυτή είναι φυσιολογική. Ωστόσο, σκέψου ότι η τεχνική έχει λειτουργήσει για αμέτρητους ανθρώπους, έστω και με την μορφή της αυθυποβολής -γιατί όχι και για σένα; 

3. Οραματισμός

Η επιστήμη έχει αποφανθεί ότι ο  εγκέφαλός μας λειτουργεί με εικόνες. Μελέτες έχουν αποδείξει ότι το να φανταζόμαστε πως κάνουμε μία κίνηση ενεργοποιεί στον εγκέφαλό μας τα ίδια νευρολογικά σήματα όπως και αν κάναμε πράγματι την κίνηση αυτή. Τούτο σημαίνει ότι οραματιζόμενοι όχι απλώς το τελικό αποτέλεσμα και πώς θα μας κάνει να νιώσουμε, αλλά και την ίδια την διαδρομή προς τον στόχο, η προσπάθειά μας θα διευκολυνθεί, αφού  ο εγκέφαλός μας θα πατά σε λίγο-πολύ γνωστά μονοπάτια. Ο οραματισμός συνιστά μία πολύ ισχυρή τεχνική την οποία έχουν εφαρμόσει διάσημοι αθλητές, όπως ο Michael Phelps που αφιέρωσε χρόνια οραματιζόμενος την τέλεια τεχνική πριν την εφαρμόσει στην πράξη. 

Κλείσε, λοιπόν, τα μάτια και σχημάτισε στο νου σου όλα όσα θέλεις στην ζωή σου. Τι είδους σχέσεις θες να έχεις; Πώς είναι το σώμα σου; Πώς επιθυμείς να ξεκινά και να τελειώνει η ημέρα σου; Πώς γεμίζεις τις ώρες σου; Πώς είναι ο χώρος που ζεις; Τι αισθάνεσαι; Πώς είναι η επιτυχία για σένα; Και ύστερα οραματίσου τον εαυτό σου να κάνει όλα όσα πρέπει προκειμένου να πλησιάσεις πιο κοντά στο όνειρό σου. Για παράδειγμα, αν θες να χάσεις βάρος, οραματίσου τον εαυτό σου να ασκείται με ενθουσιασμό ή να αρνείται ένα γλυκό.  Αν θες να ξεκινήσεις τρέξιμο, οραματίσου τον εαυτό σου να φορά τις κάλτσες και τα αθλητικά παπούτσια και να βγαίνεις έξω να τρέξεις. Αν θες να πάρεις πτυχίο του χρόνου, δες τον αυτό σου να μελετά με όρεξη και ενδιαφέρον, να γράφει με αυτοπεποίθηση στην εξεταστική, να σηκώνεται καταχειροκροτούμενος για να παραλάβει το πτυχίο κ.ο.κ. 

4. Άσκηση (Exercise)

Το ξέρεις και το ξέρω ότι μόνο καλό θα μας έκανε να βάζαμε περισσότερη σωματική δραστηριότητα στην ζωή μας. Αν οι υποχρεώσεις σου μέσα στην ημέρα δεν σου αφήνουν χρόνο για να γυμναστείς, δεν υπάρχει καλύτερη στιγμή από νωρίς το πρωί: έχω διαπιστώσει ότι όταν δεν αφιερώνω χρόνο το πρωί για την γυμναστική μου, συνήθως δεν θα γυμναστώ καθόλου, γιατί το απόγευμα είμαι πολύ κουρασμένη, πολύ πεινασμένη ή πολύ απασχολημένη για οτιδήποτε. Ακόμη όμως κι αν συνηθίζεις να γυμνάζεσαι μέσα στην ημέρα, η πρωινή άσκηση έχει επιπρόσθετα οφέλη: ανεβαίνουν οι παλμοί της καρδιάς, το ίδιο και η κορτιζόλη και τα επίπεδα οξυγόνου στο αίμα, με αποτέλεσμα να ξυπνάς πολύ πιο εύκολα -και χωρίς καν την καθιερωμένη δόση καφεΐνης. Να μην ξεχνάμε, επίσης, ότι η γυμναστική νωρίς το πρωί, δίνει ώθηση στον μεταβολισμό σου, πράγμα που σημαίνει ότι καις περισσότερες θερμίδες κατά την διάρκεια της ημέρας. 

Δεν χρειάζεται να αφιερώσεις πολύ χρόνο ούτε καν να βγεις από το σπίτι σου, αν το τρέξιμο ή το γυμναστήριο δεν σε προδιαθέτει πρωί-πρωί. Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν πεντάλεπτα και δεκάλεπτα βίντεο γυμναστικής σε όλες της γλώσσες και όλα τα γούστα, από διατάσεις για την πρωινή δυσκαμψία και απλές στάσεις γιόγκα, μέχρι Pilates, HIIT, χορό και μπαλέτο. Ακόμη κι αν έχεις ελάχιστο χρόνο, μπορείς να βρεις έστω ένα ή δύο λεπτά για να κάνεις όσα περισσότερα jumping jacks, καθίσματα και κοιλιακούς μπορείς. Τις ημέρες που βαριέμαι πολύ ή βιάζομαι να φύγω, το λιγότερο που κάνω είναι να βγάλω βόλτα τον σκύλο μου στο τετράγωνο. 

5. Ανάγνωση (Reading)

Αφ’ ότου καθιέρωσα την συνήθεια να διαβάζω κάθε πρωί μερικές σελίδες από κάποιο βιβλίο αυτοβελτίωσης, έχω ολοκληρώσει περισσότερα βιβλία από ποτέ: από τα κλασικά Think and Grow Rich και How to Win Friends and Influence People μέχρι το Κράτα με Σφιχτά και Στωική φιλοσοφία. Ένα μυστικό είναι να έχεις βιβλία στην τουαλέτα (αντί να ξεφυλλίζεις φυλλάδια του super market). Η σειρά «Μην βασανίζεστε για μικροπράγματα» είναι ιδανική γιατί αποτελείται από πολλά σύντομα κεφάλαια -αποστάγματα σοφίας που διαβάζονται γρήγορα και ευχάριστα. Αν έχεις ελάχιστο χρόνο μία ή δύο σελίδες αρκούν για να μάθεις κάτι καινούριο, κάτι που μπορείς να χρησιμοποιήσεις σήμερα κιόλας για να νιώσεις καλύτερα και να βελτιωθείς ως άνθρωπος.

6. Συγγραφή (Scribing) 

Η καταγραφή των σκέψεων, των προβληματισμών, των συναισθημάτων μας, διαπιστωμένα βοηθά να βάλουμε σε τάξη το χάος που συνήθως επικρατεί στον εσωτερικό μας κόσμο. Συγχρόνως, αν μετατρέψουμε αυτήν την πρακτική σε καθημερινή συνήθεια, μπορούμε να διαγνώσουμε τυχόν μοτίβα στην συμπεριφορά μας, για τα οποία χρειάζεται ένα ικανό διάστημα ενδοσκόπησης και αυτοκριτικής. Επίσης, η τήρηση ενός καθημερινού ημερολογίου μας βοηθά να επανεξετάσουμε με πιο ψύχραιμη ματιά τις καταστάσεις, αλλά και να διασώσουμε τις αναμνήσεις μας από το πέρασμα του χρόνου. Είμαι σίγουρη ότι, θα διαπιστώσεις πολύ γρήγορα, αυτή η συνήθεια θα σου χαρίσει μεγαλύτερη πνευματική διαύγεια, αίσθημα ευγνωμοσύνης προς όλα τα δώρα της ζωής, ευρύτερη προοπτική των πραγμάτων και καλύτερη συναισθηματική ισορροπία. Για να μην αναφέρω πόσοι καυγάδες έχουν αποφευχθεί με τον σύζυγό μου και πόσα σκληρά λόγια δεν ειπώθηκαν, επειδή έδωσα χρόνο στον εαυτό μου να επεξεργαστεί τις παρορμήσεις του. Για ποια πράγματα μπορείς να γράψεις; Για όλα όσα είσαι ευγνώμων ΣΗΜΕΡΑ. Για τις συμπεριφορές και τις δραστηριότητες που θα σε φέρουν λίγο πιο κοντά στην ζωή που ονειρεύεσαι. Για τους στόχους που θες να επιτύχεις ΣΗΜΕΡΑ.

Ομολογώ ότι οι πρώτες ημέρες ήταν δύσκολες και, παραδόξως, αντί να συνηθίζω, κάθε πρωί μου φαινόταν ακόμη δυσκολότερο να σηκωθώ από το ζεστό μου κρεβάτι. Χαίρομαι που δεν εγκατέλειψα, γιατί περίπου στις 3 εβδομάδες ο οργανισμός μου είχε αρχίσει να συνηθίζει. Αρχικά, ξυπνούσα μισή ώρα νωρίτερα από την συνηθισμένη μου ώρα, μετά από λίγο καιρό ξυπνούσα χωρίς μεγάλη δυσκολία στις 6 ή και νωρίτερα. Φυσικά, υπάρχουν και εκείνες οι ημέρες όπου δεν μπορώ να είμαι συνεπής για διαφόρους λόγους και πραγματικά βλέπω την διαφορά: η παραγωγικότητά μου σέρνεται, η ημέρα μου κυλά άσκοπα, μου λείπει ενέργεια. 
Μπορείς να ξεκινήσεις βάζοντας το ξυπνητήρι να χτυπήσει 15 - 20 λεπτά νωρίτερα και αφιερώνοντας μόνο 2 ή 3 λεπτά σε κάθε ένα από τα S.A.V.E.R.S. Αν επιμείνεις, θα δεις την ζωή σου να μεταμορφώνεται ημέρα με την ημέρα: η φυσική σου κατάσταση θα βελτιωθεί, θα απολαμβάνεις περισσότερη ενέργεια και ηρεμία, θα σου είναι ευκολότερο να συγκεντρωθείς και κάθε μέρα θα είσαι καλύτερος από ό,τι ήσουν εχθές! 





Comments

Popular posts from this blog

Η καλή ημέρα από το πρωί φαίνεται (και από το προηγούμενο βράδυ)

Μία ακόμη ημέρα είχε γλιστρήσει από τα χέρια μου χωρίς να κάνω τίποτε απ' όσα σκόπευα να κάνω. Συναντήσεις που δεν έγιναν, εκκρεμότητες που ακόμη εκκρεμούσαν, ύλη που δεν μελέτησα, βιβλία που δεν διάβασα, ρούχα που περίμεναν ασιδέρωτα, τηλεφωνήματα που δεν έκανα. Ήθελα να πάω στο γυμναστήριο, αλλά κάτι προέκυψε (ως συνήθως) και τελικά δεν τα κατάφερα. Κι ωστόσο, από το πρωί που ξύπνησα μέχρι την ώρα του ύπνου έτρεχα πανικόβλητη πίσω από κάτι ή κάποιον. Αλλά έτρεχα επί τόπου, σαν χάμστερ σε ρόδα." Αύριο θα ξυπνήσω νωρίς και θα κάνω όλα όσα δεν έκανα σήμερα ", υποσχέθηκα για χιλιοστή φορά στο είδωλό μου καθώς βούρτσιζα τα δόντια μου πριν πάω για ύπνο. Κι όμως, ούτε την επομένη έκανα κάτι απ' όλα αυτά. Ξύπνησα αργά γιατί έβλεπα video με γάτες στο YouTube μέχρι τις 2 τα ξημερώματα, άργησα να πάω εκεί που ήθελα και τελικά δεν κατάφερα να διαγράψω καμμία εκκρεμότητα από την λίστα μου. Είχα σιχαθεί αυτόν τον φαύλο κύκλο, αλλά δεν ήξερα πώς να απεγκλωβιστώ από αυτόν.  

#20thingsaboutme_challenge

       Η νέα μου φίλη η polkadotslady  μου έδωσε το έναυσμα για να γράψω το πρώτο μου κείμενο και να καλωσορίσω έτσι το κοινό μου, όπως λέει. Το πιο πιθανό είναι, βέβαια, αυτήν την στιγμή το κοινό μου να αποτελείται από την polkadotslady και μόνο, αλλά θα επιχειρήσω το challenge ούτως ή άλλως.  Έχουμε και λέμε:  Είμαι νομικός και ζω στην Αθήνα με τον άντρα μου και τον σκύλο μας. Αν δεν είχα γίνει νομικός θα ήμουν travel blogger. Αν μπορούσα να ζήσω οπουδήποτε αλλού, θα επέλεγα την Στοκχόλμη ή την Κοπεγχάγη. (Άντρα και σκύλο δεν θα άλλαζα ☺) Το γράψιμο αποτέλεσε έναν τρόπο διαφυγής από την μιζέρια της παιδικής μου ηλικίας. Από πολύ μικρή άρχισα να ζω μέσα στο χαρτί  μία παράλληλη ζωή. Πιστεύω πως αν δεν είχα καταφέρει να διοχετεύσω την φαντασία μου σε κάτι τόσο δημιουργικό θα είχα γίνει μυθομανής (στην καλύτερη των περιπτώσεων). Το πάθος μου είναι η Γνώση: ρουφάω την πληροφορία σαν σφουγγάρι, από οικονομικά, φιλοσοφία και ιστορία ως κβαντομηχανική και ανθρ
Ανασκόπηση 2017 #challenge Ξέρω, ξέρω. Πάει καιρός που έχω να δημοσιεύσω κάτι και, για να είμαι ειλικρινής, μου έλειψε η έκθεση των εσώψυχών μου στο διαδίκτυο η επικοινωνία με τους φανταστικούς διαδικτυακούς μου φίλους. Οι τέσσερις μήνες που ακολούθησαν τις καλοκαιρινές μας διακοπές ήταν ασφυκτικά γεμάτοι και αναγκαστικά η ενημέρωση του ιστολογίου κατρακύλησε στον πάτο της λίστας των προτεραιοτήτων μου. Επανέρχομαι, παρ’ όλα αυτά, δριμύτερη το 2018 με μία ανασκόπηση της χρονιάς που πέρασε, η οποία για εμένα υπήρξε Η ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΝΗΛΙΚΙΩΘΗΚΑ (πολύ καλύτερα από το 2016: Η ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΜΑΥΡΗΣ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗΣ, n ’ est - ce pas ?). Επιχειρώντας τον απολογισμό του 2017 στο bullet journal μου, διαίρεσα την ζωή μου στις ακόλουθες 10 κατηγορίες, εμπνευσμένη από το Level 10 Life , για το οποίο επιφυλάσσομαι να σας μιλήσω άλλη φορά: 1.        ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 2.       ΓΑΜΟΣ 3.       ΣΧΕΣΕΙΣ 4.       ΥΓΕΙΑ & ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 5.       ΟΙΚΙΑΚΟ & ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 6.